.
    Hej! Jag började på en linje i en annan stad och flyttade dit, men nu känner jag att jag inte har någon vardag och känner att jag vill flytta hem. Jag har gått VO i snart 2 månader och vill byta till samhäll i min hemstad. Är det möjligt efter denna tid? Mina betyg ligger på häften C och resten B och À.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre är det svårt för mig att avgöra - det är mottagande skola som bedömer om det finns en chans att du kan ta ikapp i kurserna. Ta kontakt med skolan så fort du kan och prata med dom så du får veta villkoren direkt. Kanske kan du även kolla VO i din hemkommun om programmet finns där - kan vara lättare att byta skola än program. Hoppas det löser sig!/Lena, Syv