Hej!
    NA är kursen Historia 1b en Obligatorisk kurs. Kika gärna på Programplan för NA. His 1b finns inom gymnasiegemensamma ämnen och alla de är strikt obligatoriska vilket betyget att de måste ingå i examensbeviset. Historia 1b kan ingå med F, alltså icke-godkänt betyg men ingå i exam.beviset från NA måste den kursen göra.
    Har man inget betyg i his 1b, får man endast ett Studiebevis och med det kommer sakna grundläggande behörighet till svenska högskolestudier. Info om kraven för exam.bevis från gymnasiet: gymnasieguiden.se/examen