Jojo
    Hej, jag börjar nian nu till höst och älskar att dansa. Brinner verkligen för det och skulle älska att kunna gå estet-dans på gymnasiet. Har funderat lite på STEG och Fryshuset, samt andra estetiska gymnasium i Stockholm.

    Undrar däremot ifall man kan gå den estetiska linjen och lägga till ämnen som gör att man blir behörig inom samhälle o ekonomi. Undrar detta då jag gärna skulle vilja satsa på att blir fastighetsmäklare när jag blir stor. Vill dock gärna dansa i gymnasiet. Låter kanske krångligt men man kan sammanfatta det genom att :

    Jag vill dansa på gymnasiet men inte satsa på det i framtiden.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag förstår exakt vad du menar och det låter väl som ett kul men även intelligent sätt att gå på gymnasiet - göra det man älskar men även gardera sig med lite extra behörighetskurser.

    Det främsta du behöver lägga till om du vill gå vidare som mäklare är matten - kan du läsa upp till Matte 3 b så är det jättebra och även Naturkunskap 2. Då har du garderat dig bra. /Lena, Syv