Lora
    Hej!
    Jag gjort prövning i arabiska 1/2 som modersmål och undrar ifall man kan göra prövning på ett annat språk också men inte som moderna utan som modersmål. Går det ?! En annan fråga det finns en kurs som heter två aktiv språklighet och har redan gjort prövning i men på arabiska och svenska. Kan jag göra igen men på ett annat än arabiska också som kurdiska till exempel?
    Mvh
    Lorin

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Lora,
    det är inte förbjudet att ha flera modersmål och det är OK att både läsa och göra prövningar i flera olika modersmål. Så, svar på din fråga är Ja, du får (om du hittar var du kan anmäla dig till prövningar).
    Hälsningar
    Peter