Jannat
    Hej!
    Det är så att jag har läst en juridisk kurs på 30hp innan jag började Läkarprogrammet och undrar därför om den juridiska kursen kommer finnas med i mitt examen eller inte. Jag har även sedan innan samlat ihop 10hp på olika kurser så totalt sett blir det 40hp + Läkarexamen. Hur brukar examenbeviset vara utformat? Går det ens att ha med sina övriga kurser eller räknas dem inte med?
    Tack för svar!
    Mvh
    Jannat

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    min uppfattning är att dina "övriga kurser" á totalt 40 hp INTE kommer finnas med i ditt examensbevis från läkarprogrammet. Dock har du de betygen kvar; betygen försvinner inte; satta betyg gäller tillsvidare. Kontakta gärna studievägledare och utbildningsadministratör på din institution (där du läser mot läkarexamen) för att få det bekräftat (alltså det jag svarar dig nu). Frågan du ställer är inte en vanlig fråga... det är inte ofta som folk har övriga kurser som de läst innan eller bredvid läkarprogrammet. Vi på FRåGA SYV utfärdar inte heller examensbevis från läkarprogrammet men jag blir oerhört förvånad om dina "övriga kurser" skulle på något sätt synas i ditt examensbevis från läkarprogrammet. Du får gärna höra av dig när du fick svar från personal på din institution; vi vill också lära oss mer!

    Studie- och yrkesvägledare