Michaela
    Hejsan! Jag är en tjej på snart 17 år och avslutade mina studier förra året i första ring, pga att jag blev så himla skoltrött och verkligen inte orkade. Men nu så känner jag att jag skulle vilja börja igen!

    Så min fråga är: Kan jag börja i något gymnasium mitt i en termin? Eller måste jag vänta tills nästa år?

    1 Svar

    Lotta SYV
    Hej

    Om det är samma program som du fick förut innan du hoppade av så kanske det kan funka att hoppa in nu fast nästan halva terminen gått om du klarat alla kurser i 1an annars kan det bli svårt.

    Ta kontakt med studie- och yrkesvägledare på det gymnasium du vill gå på och ta med dig din gamla studieplan/samlade betyg för att jämföra och se vad som passar bäst att göra.

    Lycka till!// Lotta