Shey
    Hej,

    Jag vill gärna jobba utomlands och jag tar examen med en svensk juristexamen nästa år.

    Jag vet att det skiljer sig åt beroende på land men jag vill helst arbeta inom EU specifikt en institution eller liknande. Jag tog även en termin utomlands på ett universitet utomlands där jag har fått kontakter.

    Har tankar att utföra min Masters utomlands i till exempel International Law. Kommer detta kunna ge mig den behörigheten jag behöver? Tack!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag kan tyvärr inte svara på din fråga.
     tips!
    fråga arbetsgivare för vilka du i framtiden vill arbeta;
    - se i annonser om lediga jobb vilka kvalifikationer som arbetsgivare efterfrågar att arbetssökande har;
    - prata med studievägledare på din institution (hen har med stor sannolikhet fått liknande frågor förut och hen jobbar ju faktiskt inom rätt "bransch" med vägledning av just juridikstuderande, som en sort specialist på området);
    - prata med dina lärare som också de är verksamma i rätt (juridisk) bransch.

    Studie- och yrkesvägledare