Alma

    Hej! Jag går andra året på gymnasiet och jag trivs inte riktigt i min klass. Jag är ledig mycket pga olika tävlingar mm och känner min konstant stressad över att gå till skolan. Jag undrar då om man skulle kunna läsa på distans nu i 2:an och sen kanske komma tbx till skolan i 3:an om mitt privata liv inte består av lika mycket tävling osv? Jag går samhällsprogrammet och har klarat 1:an, måste jag gå om den också ifall jag vill läsa på distans nu? och skulle de funka att läsa distans i 2:an och sedan gå tbx till skolan sen i 3:an? Tacksam för svar! Mvh Alma

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Alma,
    distans erbjuds på Korrespondensgymnasiet - och det förekommer att elever läser endast delar av sin utbildning på Korr på distans. Samhällsvet.programmet erbjuds på Korr, men det är inte säkert att du kan komma in nu, direkt - pga många vill läsa på distans. Kika gärna på skolans hemsida och vid frågor om ledig plats kontakta skolan direkt.

    Vänligen
    ANNA