Mattias
    Som rubriken lyder, Kan man läsa musikestet för att bli pilot? Jag har förstått att man behöver minst läsa matte 2B och fysik1A. Men man läser inte något av dom på estet. Kan man välja till så att man läser matte 2B(möjligtvis3) och Fysik1A? Jag brinner nämligen för musik men vill inte jobba inom det. M.V.H. Mattias

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det är ju lite trixigt att pilotutbildningen kräver just Fysik 1 - det ställer till det lite för er som inte vill gå ett Teknik eller Naturprogram. Matte 2 bör inte vara problem att lägga till - den kursen borde de flesta gymnasier erbjuda. Fysik 1 kan vara lite svårare. Du får kolla vad de gymnasium som du är intresserad av erbjuder - ju större skola desto större chans att de kan erbjuda fysik som valbar. Hittar du ingen skola som erbjuder Fysik så får du läsa den kursen efter studenten via vuxenutbildningen. /Lena, Syv