Erik
    Hej!
    Jag läser i basår nu där jag läser fysik 1,2 matte 3,4c och kemi 1 men jag personligen tycker att det går segt i basår så min fråga är kan jag läsa i mirio eller NTI distanskurser som fysik 1,2 medansvar jag läser i basår?
    • Milla : Vi känner inte till "mirio" och ber dig skicka snabblänk till sida där info finns, detta för att ge dig rätt svar på din fråga. Ju mer du berättar för oss kring din situation, desto större chans vi har arr ge dig bra svar som blir till hjälp för dig.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Erik!
    Om jag förstår dig rätt så läser du basår /tekniskt basår/ - men du skriver inte om du läser på Komvux eller på en högskola.
    Basår /tekniskt eller naturvetenskapligt/ kan man läsa på högskola eller inom Komvux.
    Om du studerar nu på högskola, kan du söka kurser på Komvux - då söker du i den kommunen där du är folkbokförd.
    Om du läser på Komvux, får du söka till högskola/universitet - i hela landet, oavsett folkbokföringsadressen.

    Distans - är en utbildningsform som förekommer på olika nivåer. Det menas också olika upplägg med distans. Läs på http://www.fragasyv.se/info/studieformer-distans
    Man kan läsa på distans både på högskola, på komvux, på yrkeshögskola - dvs inom olika utbildningsformer. Viktigt att på förhand få reda på exakt vad som menas med distans när man söker... det är sällan "heldistans". Oftast måste man befinna sig i skolan flera ggr under varje termin och ibland även en hel vecka - introduktionsvecka i början av utbildningen.

    Sök alla de utbildningar du är intresserad av. Du kan alltid tacka Nej till en erbjuden utbildningsplats.

    Du får gärna förklara vad "mirio" är för någonting.

    Bästa hälsningar och lycka till!
    ANNA