Jennie
    Jag har många intressen och hade därför velat läsa två olika linjer på samtidigt, på två olika skolor. Den ena linjen är på distans (skrivarlinje, 1 år) medan den andra är på plats (textillinje, 2 år). Jag undrar om man kan läsa det samtidigt då? Alternativt: kan man läsa en folkhögskolelinje samtidigt som man läser upp ämnen på komvux?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Jennie,
    vi på FRåGA SYV känner inte några förbud mot att läsa på flera olika utbildningar samtidigt, förutom det att gymnasieelever får läsa endast på en gymnasieskola (åt gången).
    Hälsningar
    Mikael SYV

    • Jennie : Vilka är möjligheterna för att anpassa sitt schema, så utbildningarna inte krockar?
    • Anna : Skolorna kan inte anpassa schemat enligt en elevs önskemål. Du behöver försöka få en av utbildningarna på distans eller en utbildning på dagtid och en på kvällstid. Kan även "flex" finnas, det är i så fall att man deltar på lektionerna när man kan och läser på egen hand resterande tid.