Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    det är inte förbjudet att läsa flera modersmål. Om lärare finns som kan undervisa + tillräckligt antal elever för att forma en språk-undervisningsgrupp + om schemat^^^ så tillåter, kan du läsa flera modersmål.
    ^^^- med "schemat så tillåter" menar jag att du kommer ju att ha många obligatoriska kurser och modersmål är inte obligatoriskt att läsa; så om det blir så att på de tiderna när undervisning i ditt eller dina modersmål ges att du har en annan, för dig Obligatorisk, kurs, då blir det svårt och kanske t o m omöjligt.. man kan ju inte klona sig för att delta i fler än en lektion samtidigt.

    Studie- och yrkesvägledare