Delicia
    Går som lärling på hotell och turismpogramet i ystad känner inte att juste lärling passar mig. Kan man sluta som lärling och göra allting teoretiskt istället?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det ingår praktik även i ”vanliga” yrkesprogram (minst 15 veckor på tre år, ofta mer). Skillnaden är då att yrkeskurser läser man i skolan medan lärlingar läser dem på arbetsplatser.

    Frågan är i ditt fall om din skola har ett ”vanligt” upplägg också eller inte. Fråga på din skola.

    Studie- och yrkesvägledare

    Om du går på ystad-gymnasium-park-osterport, så är det enl våra uppgifter endast lärlingsupplägg som på den skolan finns på HT.

    Skolan kan inte,tror jag, skapa en undervisningsgrupp av en eller några få elever (det blir för dyrt att ha lärare för få elever), men fråga på din skola och vi hoppas och håller tummarna!

    HT/konferens erbjuds i Skåne på 9 gymnasieskolor >>

    Enl våra uppgifter erbjuder fria-laroverken-i-Malmö >> och Malena i Sjöbo >>  samt Vipan i Lund >> vanligt upplägg på HT; du kan, om du kan tänka dig byta skola, fråga på den nya skolan om de har någon ledig plats på HT.