T
    Jag har fått information om två läger i Lund. V.5 och v.6. Det är ett matteläger och ett programmeringsläger som främst riktar sig till finalisterna i matematik och programmerings olympiaden 2020. Men jag har också fått chansen vara med. Men det hela kostar 3000kr och jag måste boka tåg fram och tillbaka för två veckor. Och mina föräldrar kan stå för tågbiljetterna(4st sammanlagt) men själva kostnaden till lägret, kan det vara så att man kan söka bidrag till det? För alla andra elever betalar ingenting och det är deras skolor som står för det, dock går de i gymnasiet.
    Jag har mejlat min lärare och hon har sagt att eftersom att det kostar pengar så kommer inte skolan stå för det!?
    Anmälningstiden är ute på fredag och jag vet verkligen inte vad jag ska göra!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Fråga om anmälan är bindande- om inte, så kan du anmäla dig men sedan avanmälan om du ej fixar finansieringen. Fråga också där du anmäler dig - om de känner till ngn möjlighet att ge rabatt eller kan tipsa om var du kan söka pengar.
    på din skola skulle jag fråga Rektorn och även fråga på Utbildningsförvaltningen i din kommun.
    Kan inte komma på fler lösningar...

    Studie- och yrkesvägledare