Sanna
    Hej hej
    Jag har nu en vecka på mig att göra sista beslutet om hela min framtid. Och jag vet inte vad jag ska få. Jag vill va så mycket utomlands som möjligt, rädda världen, jobba med djur, kanske filma dom, bli sjukt rik så jag kan resa ännu mer, men jag vill också ha kul och ha ett bra arbete och lyckas här i livet.
    Jag vet att det är mycket och jag är ett scårt fall, men snälla hjälp mig. Ingen kan hjälpa mig.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Sanna!

    Om du vill vara utomlands så mycket som möjligt, tycker jag att IB, http://www.gymnasieguiden.se/program/IB

    låter som det bästa alternativet för dig. Man läser sin utbildning på engelska och det är en stor fördel om man vill resa och bo och jobba i olika länder. Det är inte på många ställen utomlands man kan klara sig på svenska. :)

    Du skriver inte var i Sverige du bor och jag kan därför inte tipsa dig om en specifik skola som erbjuder IB. Men här http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium?query=&program=17&vocation=&variant=&county=&order=school kan du se presentationer av alla de 30 skolor som erbjuder den utbildning till nästa år.

    Önskar dig stort lycka till!
    ANNA