Avi
    Hej igen!
    Jag tänkte lägga till arkitektutbildningen bland mina val till hösten 2018 och jag har inte Fysik A & Kemi A, kan jag då bara läsa Naturvetenskap 2 för att få behörighet då det är bara det jag skulle behöva?
    Mvh.

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Ja, om du senast 21 juni 2018 får godkänt betyg i nk2 blir du behörig. Lycka till och glad påsk!

    Studie- och yrkesvägledare
    Anna SYV på FrågaSYV

    Det stämmer att om du senast 21 juni 2018 får godkänt betyg i Naturkunskap 2, så blir du behörig, men glöm inte att ladda upp ditt betyg på Antagning.se eller kontrollera att betyget syns på "mina sidor" på Antagning.se - om den skola där du får ditt btyg är ansluten till BEDA, betygsdatabasen, kommer betyget dyka upp på Antagning.se "av sig självt" men det är ditt ansvar att se till att Antagning.se har tillgång till dina betyg.
    Det blir väldigt synd om du får betyget, men ej laddar upp det på antagning.se i tid; det kan resultera i att antagning.se skickar besked till dig OBEHÖRIG. Man kan inte till 100% lita på att - även om din skola är ansluten till BEDA - att betygen dyker upp på Antagning.se.