Danne
    Hej. Ja, jag vet. Detta är en vanligt ställd fråga, både på ungar som ska börja på gymnasiet och universitetet, men detta är nog ett speciellt fall.

    Jag gick Natur-natur och fick bara E (Godkänt) i alla mattekurser (1C, 2C, 3C, 4). Därmed låg jag alltid på gränsen till F (IG) och nu har jag sökt till en ingenjörslinje på KTH. De brukar variera vilken inriktning man väljer också, men jag menar bara allmänt. Kommer matten att vara ett stort problem för mig? Mvh.

    1 Svar

    Hej Daniel.

    Den frågan som du ställer är väldigt svår att besvara då det är väldigt individuellt hur det är för varje person. På ingenjörslinjer är det mycket matte och på en hög nivå.
    Det låter som att du har ganska svårt för just matte och nivån på KTH kan därmed kanske bli ett problem oavsett vilket inriktning som du väljer. Samtidigt beror det på hur mycket tid du är redo att lägga på dina studier. På just KTH finns också möjlighet att få stöd, men självklart ligger det givetvis på dig.

    Tyvärr kan jag inte ge dig ett mer utförligt svar.

    Lycka till.
    Vänliga hälsningar
    Melina SYV