Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    datumen för anmälningsperioder och information kring sista dag för komplettering (om det handlar om att ansöka till svenska högskole-universitetsutbildningar) finns att se på antagning.se/sv/anmal-dig-sa-har/viktiga-datum -- söker du till höstterminen (alltså till en utbildning som startar under hösten) brukar sista dag för komplettering ligga mitt i juni t.ex kan vara 15 eller 20 juni men man får titta på sidan där den information finns och uppdateras (se ovan,en snabblänk).
    Vad gäller betygen som ev. laddas upp automatiskt eller inte, så är det så att fler och fler skolor ansluter sig till det gemensamma betygsdatabasen BEDA men även om skolan är ansluten till BEDA, så kan det ibland bli ngt tekniskt fel så att det t.ex blir stor fördröjning eller att något betyg inte alls kommer med...
    Viktigt! Det är ditt ansvar som sökande att se till att det senast sista dag för komplettering alla betygen är synliga på din inloggning "Mina sidor" på www.antagning.se -- om du sista dagen för komplettering ser att alla betyg och andra meriter som du vill åberopa ej syns där bör du ladda upp dem själv (från originaldokumentet som du bör ha sparat på ett säkert ställe).

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    Studie- och yrkesvägledare