sibel

    Hej, just nu går jag på mitt sista år på gymnasiet. Jag har en fråga angående komplettering av matte 2b. Jag fick F på matte 2b i 2an och nu erbjuder vår skola prövning som vi kan göra för att få godkänd. Det jag undrar är ifall jag kommer att hamna på urvalsgrupp BII när jag ska söka till juristprogrammet om jag kompletterar matten i gymnasiet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Nej, du kommer inte hamna i BII, kompletteringsgruppen om du gör prövning på gymnasiet under tiden du är gymnasieelev. Med "kompletteringar" menas att du får nya betyg efter det att du fick ut ditt examensbevis i slutet av årskurs 3, alltså när du går ut gymnasiet.

    Studie- och yrkesvägledare