Åsa
    Vad händer och vilka framtida konsekvenser får det om jag väljer att sluta läsa spanska ( ht i åttonde klass) och istället välja att läsa extra-engelska?
    Jag kommer troligtvis inte få några höga betyg om jag fortsätter med spanskan och tänker att jag hellre satsar på högre betyg i engelskan. Gör jag något dumt?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du har chans till ett E i spanskan så kan det vara värt att stanna eftersom du då får räkna ihop ditt betygsnitt på sjutton betyg istället för sexton. Men är du övertygad om att du kommer få F i spanskan och F i engelska om du inte väljer extra engelska så ska du naturligtvis satsa på engelskan eftersom den är ett krav för att bli antagen till gymnasiet, det är det som extraengelskan är till för. /Lena, Syv