Anders

    Om det står "behörig" när man har sökt en kurs att läsa på Komvux och innan stod det "sökt", innebär det att an person har blivit antagen till kursen?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Anders,

    "Behörig" betyder att man kommer delta i konkurrensen om utbildningsplats;
    om man är antagen får man besked ANTAGEN.

    Hälsningar
    Mikael

    • : Jaha, okej, men, brukar det ta bara ett par dagar tills man vet om man har blivit antagen eller ej? Jag sökte en kurs igår, och nu står det "behörig", tänkte när en person bör få veta om de är antagen.
    • Anna : Se om det finns info om "svar om antagning lämnas senast ... ett visst datum" där du sökte din utbildning. Om det inte står ngt. om när svar lämnas - kontakta det stället där du sökte och fråga om det. Det är nämligen väldigt olika hur lång tid det kan ta att få svar ang. antagning till olika utbildningar.