Daniel SYV

    Hejsan,

    jag vill börja med att påtala att antal studiemedelsveckor är begränsad; om man "slösar" med dem kan det senare uppstå en situation när man i slutet av sina studier ej har någon försörjning (då studiemedelsveckorna tog slut). Därför avråder vi från att ta ut studiemedel "i onödan".

    Med det sagt, så svarar en sakkunnig på Antagning.se att de idag ej har något "filter" för att sortera bort antagningsmöjlighet till samma utbildning på flera lärosäten.
    Och CSN svarar att de ej tittar på vad Kurserna heter, utan de bryr sig endast om att man är Antagen till tillräckligt antal poäng och sedan, när kurserna är avslutade, så måste man uppvisa tillräckligt antal Godkända poäng - då kan man fortsätta kvittera ut studiemedel.
    Det är i alla fall så som de sakkunniga svarar idag (juli 2019). Om reglerna ändras framöver, kan hända. Men idag verkar det vara möjligt att göra som du "föreslår" i din fråga.

    Hälsningar
    D: