susanne
    hej!
    jag behöver läsa kursen naturkunskap 1b och har redan läst naturkunskap 1a1. Det jag undrar är om jag skulle kunna läsa naturkunskap 1a2 för att få kompetensen av naturkunskap 1b?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Ja, om du har godkänt betyg i Nk1a1, läser du nk1a2 och får exakt samma kompetens/behörighet som om du läste och fått betyg i nk1b.

    Studie- och yrkesvägledare