Jwan
    Hej!
    Min första fråga är får jag läsa en hel kurs under sommaren på distans?
    Min andra fråga är får jag göra prövningar under sommaren också?
    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej, om du hittar någon kurs som går under sommaren och kommer in på den, så får du givetvis läsa den.

    ang.Prövningar
    Innan Covid-19 var det oftast så att prövningar erbjöds sista veckan i maj och sedan från mitten på augusti, alltså var det sommaruppehåll på de flesta ställen under juni-juli och halva augusti. Sedan började vissa kommuner som t.ex Lund erbjuda prövningar längre in på sommaren, t.ex fram till midsommar (i alla fall fanns några kurser som man kunde anmäla sig till där prövningen gjordes mitt i juni...). Hur det blir framöver - vet ju kanske ingen med någon större grad av säkerhet. Både Covid-19, lärarbrist och resursbrist (allmänt) gör det svårt att erbjuda prövningar. När, var och i vilka kurser som prövningar kommer erbjudas i framtiden, får vi helt enkelt avvakta och se ... alltså konstatera i efterhand "så här blev det". Går inte att ge ngn sort garanti på hur det blir.