Jonas
    Hej! Jag har i skrivande stund 90 högskolepoäng i ett ämne och har alltså avklarat min kandidatkurs. Jag undrar om det är möjligt att läsa resterande 90 högskolepoäng som kurser vid en annan högskola?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja, Jonas, det tror jag det är fuIIt möjIigt. Men om du viII ta ut Kandidatexamen, så är det bra att höra med just den högskoIa/universitet där du viII ta ut Kandidat, för att det pga "akademisk frihet" kan vara Iite oIika regIer /varje högskoIa och universitet får bestämma ganska myckt sjäIva, IokaIt/.

    Bästa hälsningar

    ANNA