Helia
    Hej!
    Jag går första året på gymansiet och läser spansk steg 3. Som jag har förstått är spanskan ingen obligatorisk kurs i 2:an och 3:an av gymnasiet men du kan lägga till och få meritvärde för det. Om jag väljer spanska 4 ingår de i mina individuella val? Jag har 200p att välja i trean vilka två kurser jag skulle vilja läsa, då jag vill läsa engelska 7 och matematik 5? Skulle spanska steg 4 förhindra detta?
    Tack på förhand

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Moderna språk är obligatoriskt att läsa på vissa gymnasieprogram ... du skriver tyvärr inte vilket program du går:gissar på NA där en kurs mod.språk är obligatorisk ... moderna språk får på NA läsas även som programfördjupning ... prata med syv på din skola!

    Studie- och yrkesvägledare