Elin
    Vad ska man läsa på gymnasiet för att kunna arbeta som djursjukvårdare? Om man väljer att gå naturbruksgymnasium, vad behöver kompletteras för fortsatta studier på högskola?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är främst Naturbruksprogrammet som utbildar till Djursjukvårdare - du kan lägga till svenska och engelska för att bli högskolebehörig. En del gymnasier erbjuder även fler kurser inom olika valbara kurspaket så man blir lite mer högskolebehörig beroende på vad du siktar på efter gymnasiet. Kolla upp vad skolorna erbjuder i din närhet och diskutera med din Syv vad som kan passa just dig. /Lena, Syv