Lisa
    Hej! Jag plockade bort 4 kurser sammanlagt under min tid på gymnasiet, därför ska jag läsa upp 400p på komvux. Jag har läst svenska 1,2,3/historia 1,2,3/Samhäll 1,2,3/filosofi 1/psykologi 1/matte 1b + matte 2b (men fick ej godkänt i matte 2b). Det jag undrar är om jag klassas som undersköterska efter jag har läst vård och omsorgspaket på komvux som är 400p?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Lisa,
    vad gäller "klassas som undersköterska" - var god läs info på fragasyv.se/info/underskoterska.

    Eftersom yrket är inte reglerat, får arbetsgivare själva bestämma vilka kvalifikationer som är tillräckliga för att kunna få jobb som undersköterska.

    ****
    Vill du få ut examensbevis från komvux, rekommenderar jag att du gör studieplanering med SYV på komvux. Det är mycket möjligt att de 400 p från paketet Vård- och omsorg kan även ingå i ditt framtida examensbevis.
    mvh
    ANNA