Evelina
    Hej!

    Jag har gått ut gymnasiet med examensbevis och vill nu läsa några kurser på komvux för behörighet till ett universitetsprogram.
    Jag vill då läsa fysik 2 och matte 4 för behörighet till utbildningen samt tyska 4.
    Anledningen till att jag vill läsa tyska 4 är pga att jag har 2 meritpoäng men önskar att få de 0.5 poäng som jag kan få genom att läsa kursen.
    Min fråga är då, kan jag bli nekad att läsa tyska 4 på komvux då det inte krävs för behörighet?

    Vänligen, Evelina

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Ja, du kan bli nekad, av komvux, att läsa tyska pga du blir behörig till din universitetsutbildning även utan att ha läst tyska.

    Studie- och yrkesvägledare