Evelina
    så från idag är det 2 dagar kvar tills man ska ha valt för sista gången!? och jag vill göra omval så mitt problem är då att mitt konto är låst så jag kan inte göra omval ! Jag har kontaktat tre olika syvs men alla är lediga och svarar inte så hur gör jag ? kan ni låsa upp mitt konto ?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Evelina!

    Jag råder dig kontakta Antagningskansliet. Vilket Antagningskansli du tillhör beror på vilken kommun du bor i. Se på http://antagningskanslier.se där du själv snabbt kan hitta kontaktuppgifter till rätt Antagningskansli.

    Annars så borde du kunna se kontaktuppgifterna till Antagningskansliet på sidan där du försöker logga in men där ditt konto är låst.

    Vi på Fråga SYV har absolut ingen möjlighet att låsa upp ditt konto. Antagningskansliets personal kan hjälpa dig på olika sätt: genom att låsa upp ditt konto eller genom att lägga in val åt dig. Eftersom du inte är myndig kan det vara bäst om en av dina vårdnadshavare kontaktar Antagningskansliet om ni ska be att dina val läggs in direkt av antagningskansliets personal.

    Att ditt konto är låst KAN EVENTUELLT BERO PÅ att det i ditt län är bestämt att det är enbart SYV som kan göra ändringar under omvalsperioden. Det är olika i olika län. Du kan börja med att fråga dina klasskompisar om de kan gå in och göra ändringar i sina gymnasieval. Om ingen kan det, är det troligtvis så att det i ditt län är bestämt att det är enbart SYV & personal på Antagningskansliet som kan göra ändringar under omvalsperioden.

    Du kan vända dig till din klasslärare/mentor och/eller till rektor på din skola - och be om hjälp.

    Bästa hälsningar och stort lycka till!
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare
    • : Kan de vara så att antagningskansliet har ledigt ?
    • Milla : Antagningskansliet har nog ledigt imorgon, då det är en röd dag. Idag kanske de har kortare arbetsdag. På fredag borde de ha öppet. Men jag kan inte lova ngt. ang. Antagningskansliet. Se på deras hemsida eller ring/maila dem för att få svar.