Annika
    Jag är osäker på om jag valt fel inriktning till gymnasiet, har valt ekonomilinjen. Börjar fundera mer och mer på naturlinjen. Vad krävs för att gå där egentligen?
    Jag har 280/320 poäng (kan inte nå maxpoängen 340 då jag inte har läst något extra språk) vilket jag tycker är ganska okej. Vad krävs egentligen för att gå natur? Måste man lägga ner hela sin fritid på att plugga?? Måste man vara den här lite smartare för att hänga med?? För ens betyg kan det inte bara hänga på för att klara av att gå en linje, därför undrar jag hur man måste vara som person för att palla med naturlinjen. Tacksam för svar!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Annika!

    Avancerat spår i matte läses på Naturvetenskapsprogrammet & på Teknik.
    På alla andra program är det medelsvårt matte och på Yrkesprogram är det A-spår i matte som är anpassat till olika yrkesprogram.
    Fysik och Kemi samt Matte är det som skiljer ut just Naturvetenskapprogrammet & Teknik - från alla andra program. Om man gillar Matte, Kemi & fysik eller har lätt för de ämnena - så är det inga problem.
    I andra fall rekommenderar vi att inte välja NA eller TE.

    Bästa hälsningar
    ANNA