swagiboyxd

    Hej! Jag har en fråga om gymnasiearbetet i 3:an (jag går i 1:an just nu). Jag går natur/natur, men måste då mitt gymnasiearbete handla om något som har med naturvetenskap att göra? Eller kan jag göra ett gymnasiearbete som handlar om exempelvis samhällskunskap? Tack för svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Min uppfattning är att ditt gymnasiearbete måste på något sätt ha koppling till naturvetenskap. Det finns ämnena och teman som kan ligga i gränsområden mellan naturvetenskap och samhällsvetenskap - och du kanske kan välja det alternativet? Men sista ordet ang.tema och frågeställningar som du får välja att göra ditt gymnasiearbet inom kommer handledare att ha (alltså handledare för gymnasiearbete som du får av din skola).

    Studie- och yrkesvägledare