Anders

    Här på Skolverkets hemsida

    https://www.skolverket.se/undervisning/gymnasieskolan/laroplan-program-och-amnen-i-gymnasieskolan/gymnasieprogrammen/program?url=1530314731%2Fsyllabuscw%2Fjsp%2Fprogram.htm%3FprogramCode%3DNA001%26lang%3Dsv%26p%3Dp&sv.url=12.5dfee44715d35a5cdfa9295#anchor_2

    står det att 100 poäng modern språk ingår i Naturvetenskapsprogrammet, jag tänkte fråga dock, om en person läser upp en examen inom Naturvetenskapsprogrammet på Komvux måste de då läs upp 100 poäng modern språk?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Nej, på komvux är inte moderna språk - obligatoriska kurser.