Johanna
    Hejsan!

    Jag har läst samhällsprogrammet med ekonomisk inriktning och som språk har jag franska. Jag har godkänt i franska steg 2 och 3 men i steg 4 har jag ig. Är franska steg 4 en obligatorisk kurs som inte går att ta bort? Jag har läst ett utökat program i gymnasiet och jag fick aldrig välja vilka kurser jag ville ha med i mitt betyg, utan allt bara skickades in automatiskt. Nu känns det helt omöjligt att tenta upp franska steg4 då jag inte kan någon franska längre. Finns det något sätt överhuvudtaget att få bort detta ig? Kan jag läsa ett annat språk på komvux på steg1 nivå och byta ut det mot franskan? Kan jag byta franska 4 mot en av de kurser som jag läst extra på gymnasieprogrammet? vad har jag för alternativ?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, för att kunna göra en korrekt bedömning så måste jag nog hänvisa dig till att boka en tid med Syv på ditt lokala Komvux. Det är svårt för mig att göra en bedömning vad som skulle vara bäst och korrekt för dig att göra eftersom jag inte kan se hela ditt utökade program i detalj och se var alla kurser är placerade. /Lena, Syv