erikzhansun

    Hej jag funderar på att göra ett utbydersår utomlands och undrar om de är skyldiga att ebjuda modersmålundervising. Jag ligger mycket efter och jag vill inte tappa mina kunskaper. ( har ej svenska som modersmål)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    När du skriver "de är skyldiga att ebjuda modersmålundervising", vilka är "de"? Är det din svenska kommun? din gymnasieskola i Sverige? den organisationen som hjälper dig åka på utbytesår? Den skola i utlandet som du ska gå på när du är utomlands på ett utbytesår? eller ännu någon annan (några andra)? Alltså, vilka tänker du på när du skriver "de" (dom)?
    Du får gärna ställa din fråga till den organisationen som du tar hjälp av när du planerar åka på ett utbytesår.

    Studie- och yrkesvägledare
    • erikzhansun : Tänkte på den skolan utomlands
    • Milla : Då får du fråga den skolan utomlands om de kan erbjuda modersmålsundervisning för dig. Jag har väldigt svårt att tro att det skulle vara din rättighet att kräva det men har du tur, så kanske den skolan utomlands kan erbjuda det.