karl

    Hej! Jag har dessvärre förlitat mig helt och högskoleprovet/mattematik och fysik provet för att komma in på min drömutbildning teknisk fysik på KTH. Bägge ställdes nu in pga coronaviruset tyvärr. Jag kommer kunna komma in på teknisk fysik i Umeå iställt och undrar följaktigen om det är möjligt att byta till KTH? Givet att jag presterar det som krävs på mattematik och fysikprovet på kth. Tack på förhand!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Karl. Möjlighet att byta lärosäte beror i mångt och mycket på om någon hoppar av och platsen bli Ledig; i annat fall kan man inte hoppa in; om ngn plats blir ledig, kan konkurrens uppstå om den platsen - det kan finnas andra som också vill byta. Finns, alltså ingen garanti på att kunna byta. Men gör ditt bästa och FRåGA SYV kommer hålla tummarna för dig!
    Vänligen
    Julia