Elev
    Hej

    Fall
    Gymnasieexamen har utfärdats där den till mesta dels består av E betygsskala.
    Då det är en yrkesexamen innebär det begränsningar i att göra prövning på vissa kurser.

    Fråga
    Är det möjligt att på en utfärdad gymnasieexamen ersätta betygsatt kurs med en helt annan kurs som har samma gymnasieexamen och kommer ifrån samma "programgemensamma ämnen"?

    (Detta i syfte att höja betyg i en kurs som inte går att göra prövning på)

    Tack i förväg för er engagemang :)

    Hälsningar
    Malik Dain

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    I dokumentet Examensbevis får ingenting ändras. Du behöver få högre betyg i samma kurs för att det ska bli högre jämförelsetal.

    Tips! Prata med Syv på komvux om att läsa mot ännu en annan examen- från ett annat yrke.