Rebecca

    Jag vill söka till sjuksköterska och bor i stockholm men jag gissar att jag inte kommer komma in i stockholm. Min fråga är, om jag söker till distans utbildning i annan ort måste jag då åka dit? Det står tex på dalarna att det är 22 st träffar.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Rebecca, det finns olika former av distans, bland annat Distans med Obligatoriska träffar. Om träffarna är obligatoriska då måste man obligatoriskt delta i dem. Se vad som står på skolans/utbildningens egen webbplats och kontakta de som jobbar på den skolan, den utbildningen för att få svar på detalj-frågorna om t.ex vad som händer om du någon gång inte kan komma till en obligatorisk träff.

    Mvh
    L.

    Liselotte