Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Louise,

    det är Läraren som sätter betygen. SYV har inte kunskap eller erfarenhet inom betygssättning, ingår liksom inte i SYV-ens kompetens att sätta betyg och vi kan därför inte ge dig svar på din fråga.
    Det jag kan svara är endast följande:
      betyget i kursen behöver inte alltid vara detsamma som betyget på NP (nationella provet) eller på något annat prov (t.ex slutprovet i kursen). Läraren gör sammantagen bedömning och sätter det betyget som motsvarar kunskapsnivån som den studerande har (den dagen då betyget sätts).
    Gör ditt bästa i alla delar av kursen!
    Hoppas du får godkända betyg i alla delar och i hela kursen! FRåGA SYV håller tummarna för dig!

    Studie- och yrkesvägledare