Hej My!

    Tyvärr så har omvalsperioden slutat i alla län, Västra Götaland var "sist ut" den 1 juni, dvs sedan två veckor är det i hela Sverige för sent att byta sitt gymnasieval.

    Hur många olika alternativ har du i ditt gymnasieval? Varför vill du ändra?

    Om du är helt säker på att du vill försöka ändra, sök upp din "gamla" SYV på din grundskola och be om hjälp/information.

    Det kan vara bäst att avvakta tills Antagningsbeskedet kommer och agera sedan, utifrån resultatet av Antagningsbeskedet.

    Varför jag frågade - varför du vill ändra ditt val, är för att om det finns "särskilda skäl" (att ngt mycket allvarligt har hänt) - kan kurator i vissa fall "ingripa" och be om ett jätteundantag - och då kan kanske Antagningskansliet ändra i ditt gymnasieval, men det är mycket svårt att få igenom.

    Ingen kan förbjuda dig att maila eller ringa till ditt antagningskansli - men jag tror tyvärr inte att de kommer att ändra i ditt gymnasieval.

    Jag förstår att det är inte det svaret som du önskade och hoppades på. :(

    Men jag hoppas i alla fall att det löser sig till det bästa! Jag kommer att hålla tummarna!

    ANNA