Magnus
    Jag har sökt till ett gymnasium i Stockholm, som ligger utanför min kommun, och idag fick jag svar till vilka gymnasium jag kom in på. Men det står inget om skolan i Stockholm, står bara att detta val behandlas av ett annat kansli, men att jag kom in på mitt trediehandsval, i min kommun, men det står även att svaret kommer den 19 april i Stockholm, gäller det även mig

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    De slutliga antagningsbeskeden kommer inte ut till eleverna i Stockholm förrän i slutet på juni. Nu (från och med 19/4) visas endast de preliminära antagningspoängen som blev utifrån första valomgången. Så jag tvivlar på att du får något svar från Stockholm innan den slutliga antagningen.

    Du kan gå in och kolla på den preliminära poängen här http://www.gyantagningen.se/ 19/4. Tänk dock på att om du har sökt till en friskola så blir du förstahandsmottagen men om du sökt till en kommunal skola med ett program som redan finns i din hemkommun så blir du antagen i mån av plats.