Tida
    Hej!
    Jag håller på att läsa engelska 7 för att höja mina poäng. Jag har redan skickat min sandöken genom antagning.se.
    Nu är det dags för mig att boka muntlig examination och undrar när kan jag senast ha provet för att den ska vara med i betyget när den skickas?
    Min andra fråga är antagningstatestik kan man väl inte se förrän antagningsbesked kommer ut och alla har börjat studera, visst är det så? Jag tänker på vårtermin 24.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    sista dag för komplettering av ansökan till svenska högskole-universitetsutbildningar blir den 1 december 2023 (det kan du se på antagning.se/sv/anmal-dig-sa-har/viktiga-datum/#v-rterminen-2024). Du måste alltså Senast den 1 december ladda upp betyget på Antagning.se eller kontrollera att det betyget finns där (många skolor skickar över betygen till Antagning.se men det är ditt ansvar att kontrollera att betyget finns synlig på din inloggning på antagning.se senast sista dag för komplettering och i fall det betyget inte syns där då måste du ladda upp det själv och för det måste du ha originalbetyget i handen).
    Hur lång tid det kan ta för just ditt "prövningsställe" att utfärda betyget, kan inte jag svara på. Det får du fråga där du gör prövningen.

    Studie- och yrkesvägledare