Johan

    Jag tog nyligen (5/6) studenten från Spånga gymnasium, min SYV berättade att skolan är ansluten till den nationella databasen (BEDA) och jag dubbelkollade själv, men jag ser ännu inte mitt betyg när jag loggar in i antagning.se. Hur lång tid brukar det ta för betygen att laddas upp? Jag pratade med SYV i min skola och hon sa att vi INTE borde ladda upp våra egna betyg då skolan sköter det själv men jag vill samtidigt inte ta chansen att skolan missar mitt betyg så hur går jag till väga ifall mina betyg inte syns innan sista kompletteringsdagen (20/6)?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Johan,

    om du den 20 juni ej kan se att dina betyg "dykt upp" på din inloggning på Antagning.se - ladda i så fall upp dem själv. De borde dyka upp innan dess, men du ska givetvis kontrollera och du bör ladda upp dem sista dagen (om de då inte syns).
    Exakt när dina betyg dyker upp på antagning.se kan vi inte svara på. Jag skulle gissa att det sker någon gång under nästa vecka.
    Vänligen
    Julia syv

    • : Vad händer om jag råkar ladda upp mina betyg efter att skolan redan gjort det? Är det ens möjligt?
    • Mikael : Det är ju samma betyg, som du laddar upp och skolan ska ladda upp... det kan inte bli "sämre", om de finns 2 ggr, tänker jag. Men det är lite onödigt - om de dyker upp inom några dagar på Antagning.se, då behöver du inte ladda upp. Men om du inte kan se dina betyg den 20 juni - ladda upp i så fall, för att inte miste om chansen att komma in på en högskoleutbildning. Det är DITT ansvar att Antagning.se har tillgång till dina betyg.
    • Mikael : Du kan annars ringa till Antagning.se - tel.nr 0771-550720 och tel.tid kl.9-16 på vardagar; beskriv situation du är i och be om råd.