Mama

    Jag håller på att försöka ta gymnasieexamen och jag är född 1994. När är sista datum för mig att bli klar med mina studier på gymnasienivå?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag är inte säker på att jag förstår exakt vad du frågar om. Om du vill söka till en svensk högskoleutbildning till våren 2024, då är sista dag för komplettering av din ansökan (om du gjort ansökan innan mitten av oktober) - den 1 december 2023, då är det nu hög tid att ansöka om examensbevis från komvux, så att du skulle hinna komplettera senast den 1 december... men om du vill söka högskoleutbildning med start hösten 2024, då blir sista dag för komplettering av ansökan den 20 juni 2024.
    Vilket år du är född spelar i detta fallet ingen roll. Man kan i Sverige studera även om man är över 200 år gammal... :)

    Studie- och yrkesvägledare