Mikael SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    svar på din fråga beror, lite grand... på. :)

    Den vanliga anmälningsperioden till de flesta högskoleutbildningar med start HT20 startar 16 mars och pågår till 15 april 2020. Det kan du se på antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum och anmälan till SOMMARKURSERNA är öppen från 20 febr till 16 mars 2020.

    Men det finns också ett mindre antal "speciella utbildningar" som Internationella /vissa av dem/ programmen - alltså inte alla Internationella program, uppdragsutbildningar, högskoleutb. inom olika projekt (som t.ex VAL - vidareutbildning av lärare) som kan ha "avvikande anmälningsperioder". Det får man då se som info på just den utbildningen.
    Sedan kan också AU, alternativt urval (om det erbjuds, vilket är ett Undantag) också kräva att man har sökt tidigare än den vanliga anmälningsperioden. Info om det bör finnas på utbildningens egen hemsida.
    Är man osäker på anmälningsperiod till de utbildningar som intresserar just dig - se i första hand vad som står på utbildningens egen hemsida + ställ en fråga till personal som jobbar på den utbildningen eller till antagningsgruppen på det aktuella lärosäte.