Seergi
    (Nya utbildningar skapas och "gamla" läggs ner)

    Jag tror ej att nätverkstekniker kommer läggas ner, det är en viktig jobb för många företag,

    Sen hörde jag om att det kommer alltid ny innehåll,)

    Ja, det kommer ny innehåll, men det kan man lära sig senare.

    Jag sökte jobb för nätverkstekniker och det kom up över 60 företag som behövde det har jobbet,

    Ja det kanske innebär programmering och några saker till, men det betyder inte att det är omöjligt ! programmering är som att lära sig ett språk, ju mer du använder den bättre, då kommer du alltid ihåg.

    Just nu det står att det är lätt att få jobb som nätverkstekniker.
    Så vad är problemet med att välja det har yrket ?

    Det har är vad jag göra :

    vill Nätverkstekniker > El och Energiprogrammet > inriktning Dator och kommunikationsteknik > programfördjupning i ljudproduktionsteknik > högskola > Högskoleingenjörsprogrammet i nätverksteknik.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Seergi,

    jag tycker du har en bra plan. Kör på den!

    Jag tror inte heller att arbetsuppgifter som nätverkstekniker har idag, kommer att (helt) försvinna. De kan förändras, ja. Utbildningar kan bli längre, byta namn och/eller börja kräva mer, bland annat mer matte och fler programmeringskurser än de kräver idag - för att bli behörig.

    Men Du vet vad du vill. Du har ett mål. Jag tycker absolut att du ska läsa det som du vill läsa och jag hoppas allt "går vägen" för dig.

    LYCKA TILL!

    Bästa hälsningar

    Liselotte