Anne-Marie
    Är utbildad nätverkstekniker. Tyvärr har jag fått gått ifrån det arbetet för över 10 år sedan men vill nu återuppta det.
    Känns som jag skulle behöva uppdatera mig i ämnet.
    Men vet inte hur?
    Har även arbetat inom utbildning för ECDL (Eductus) inklusive hemsidor (Dreamweaver och Photoshop)

    1 Svar

    Ludmila SYV på FrågaSYV

    hej Anne-Marie,

    du får gärna titta på vad som finns inom yrkeshögskolan i avdelningen "Data-IT" att söka till hösten, På den här sidan>> ser du alla de över 120 yh-utbildningar. Av dem är 18 st. i Skåne - se här>>

    De som är på distans - se här >>

    Du kan också höra med Komvux i din kommun (där du är folkbokförd) vad din komvux kan erbjuda. Även arbetsförmedlingen kan ordna data-utbildning som en "arbetsmarknadsutbildning" och även om man arbetar har man rätt att skriva in sig på Arbetsförmedlingen /i så fall som "ombytessökande", dvs en person som söker att Byta jobb/.

    Självstudier kan också många gånger vara en framgångsfaktor. Du kan t.ex se i platsannonserna vad arbetsgivare efterfrågar för kompetens hos dagens Nätverkstekniker (som ofta också kallas för IT-tekniker) och skaffa dig den kompetensen genom självstudier.

    Inom Folkhögskola>> finns det också data-utbildningar.

    i Hela Sverige är det idag 37 utbildningar men i Skåne hittade jag 7 stycken, du kan titta på dem - här>>>.