William
    Hej,

    Jag går 2:an på natur just nu och ska välja bla. programfördjupningsval inför 3:an. Jag är lite inne på just matematik 5 kursen och undrar om det existerar någon form av nationellt prov/kursprov i slutet av kursen ( alltså någon skriftlig-och muntlig del) ?
    • Milla : Det är matteläraren som bäst kan svara på den frågan.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, vad kursen matematik 5 innehåller kan du se på Matteboken.se/lektioner/matte-5 och på vilket sätt examinationen går till, är det upp till läraren att svara. Reglerna kan också förändras. Nationella proven kan bli obligatoriska för alla skolor; idag är de obligatoriska för alla elever på de skolorna där rektor fattar beslut om att skolan ska delta och införa nationella provet.
    Vänligen
    ANNA