Nora
    Funderar på östra reals program natur-estet till gymnasievalet nästa år. Dock vill jag kunna fortsätta med utbildning till läkare, arkitekt eller liknande. Får jag samma begörighet till universitetet oom jag går den linjen, så att linjen är fler poäng än andra, eller missar jag något?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det du skulle behöva fråga Östra real som inte framgår av hemsidans information är om du har möjlighet att läsa till behörighetskurser inom matte och fysik så du får en bredare behörighet. Det brukar vara möjligt via t.ex skolans Individuella val.

    Passa på att kontakta dom på Gymnasiemässan i Älvsjö nästa vecka eller via deras hemsida http://ostrarealsgymnasium.stockholm.se/roller/studie-och-yrkesvagledare

    /Lena, Syv