George
    Hej jag går i nian och ska välja gymnnasium snart, jag ska välja naturlinjen. men ändå tvekar jag ska jag ta det på engelska eller svenska? jag är bättre på engelska och föredrar språket men är inte helt säker ifall jag ska plugga utomlands. skulle det vara illa att välja natur på engelska men ändå fortsätta att plugga i sverige (högre utbildning)?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, svårt att avgöra så här på din korta beskrivning - det kan ju såklart vara svårt att vända om vokabulären om du väljer att stanna kvar och plugga på högskolan i Sverige men jag antar att du ändå uppehåller svenskan under din gymnasietid så det bör kanske inte vara så svårt att börja använda svenskan igen. Beror nog även på vad du väljer att plugga. /Lena, Syv